راهنمای استفاده از ماشین زمان

Wayback Machine

همه شما ماشین زمان را میشناسید، و حتی شنیده اید که هیچ چیز در اینترنت از بین نمیرود!! اما کجا ذخیره می شود و چطور می توان به آن دست پیدا کرد؟ در این مطلب ما به معرفی سرویس ماشین زمان (ماشین بازگشت) در سایت آرشیو  یا بایگانی اینترنت (archive.org) پرداخته و نحوه استفاده از آن و نحوه درخواست ذخیره سایت ها و صفحات مورد نظر را در سایت “بایگانی اینترنت” آموزش می دهیم.

نحوه استفاده از ماشین بازگشت

طبق الگوریتم های سایت بایگانی اینترنت، اکثر وب سایت هایی که در اینترنت مشاهده میکنید، توسط این شرکت به صورت آفلاین ذخیره شده اند. شما به راحتی با وارد کردن آدرس وبسایت می توانید از ذخیره شدن وبسایت و تعداد دفعات آن مطلع گردید و با یک کلیک آن را مشاهده نمایید.

وقتی شما به آدرس سایت بایگانی اینترنت می روید، در بالای صفحه، محل ورود آدرس سایت مورد نظر وجود دارد و با فشار دکمه، سایت بررسی، و تمام دفعات ذخیره شدن وبسایت نمایش داده می شود. و با انتخاب تاریخ مورد نظر از بین آنها میتوانید محتوای وبسایت در آن تاریخ را مشاهده نمایید.

البته این به معنای ذخیره کامل تمام لینک های زیرمجموعه وبسایت نیست، اما در بسیاری موارد قابل قبول و کاربردی می باشد.

ذخیره برای آینده

تا اینجای کار شما فقط بازدید کننده بودید، اما اگر تمایل دارید سایت یا صفحه خاصی از یک وبسایت در جایی امن نگهداری شود تا شاید در آینده بتوانید از آن استفاده کنید، بایگانی اینترنت بهترین روش را برای شما آماده کرده است.

کافی است در صفحه اصلی ماشین بازگشت رفته و در پایین صفحه کادر ورودی Save Page Now  را پیدا کرده و در آن آدرس مورد نظر خود را وارد نمایید و سپس دکمه ذخیره را فشار دهید. به همین سادگی یک کپی از سایت توسط بایگانی اینترنت ذخیره شده و از این به بعد در دسترس می باشد.

انتقال فایل های ذخیره شده در بین سرویس های ابری و FTP ها